Blablabla.

Det där med att äta två-tre mål MAT om dagen har jag typ aldrig gjort. Kanske på dagis/hos dagmamman isåfall.
Men när jag gick i skolan var det ju frukost, "lunch" (=knäckebröd med krydda för det mesta), mackor och sen middag på kvällen. That's it. När jag träffade Andy åt han typ frukost, lunch i skolan, middag när han kom hem, mackor och sen rester från middagen. Det blir 3 varma mål mat! Herregud. Ja, jag kan tänka mig att äta en falafel/lite mat på förskolan och sen middag. Men jag äter aldrig två stora mål mat om dan. Antigen lite till lunch och normal middag eller normal lunch och lite till middag.
Två lagade mål om dagen står man väl inte och gör....

Är jag konstig?

Nu när jag har flyttat hemifrån har jag tröttnat på fläskfile och kycklingfile. Bra jobbat, typ det enda köttet jag äter förutom köttfärs!
Nu gillar jag:
Köttfärs och de flesta fisksorter.

Fläsfile går ner, typ två små bitar. Inte mer.
Samma med kyckling.

Det är sen jag börjat laga maten själv, tycker rått kött luktar SÅÅÅ äckligt, och det är det värsta jag vet att ta i.

Hm, mycket intressant.

Jag skulle plugga idag men har skjutit upp det hela dagen. Nu är jag för trött. Attans!
Men lite till, lite. Jag som skulle bada, städa och se mina serier nu när Andy jobbar.
Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag är inte sugen på skola imorgon, jobb på fredag och sen praktik nästa vecka. WAH.
Inte när jag har uppgifter att sköta samtidigt. Kan ni tänka er hur det ska gå att "jobba" heltid och göra uppgifter också? SUCK!

Okej, rörigt inlägg eller vad?

Kommentarer
Postat av: Lena

När du träffade Andy var han växande tonårspojke, dom äter sinnessjuka mängder, hysteriskt roligt :P Jag är lite mer som du, jag brukar ta en kombinerad frukost/lunch nån gång vid elva tolv, och sedan är det middag på kvällen, och ibland en kvällsfika sen vid åtta/nio med te och en bulle...



men jag tänkte, har du fått problem med kyckling och sådär, ät kycklingfärs! fantastiskt gott tycker jag, och det finns massor av saker man kan göra på det :) Kycklingpanbiffar med en god mangosallad till är till exempel ngt av det godaste jag vet :)

2009-10-15 @ 08:12:25
URL: http://plopp.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag måste äta regelbundet annars blir jag tjurig, får blodsocker fall och hetsäter godis istället. brukar typ äta frukost, mellanmål (typ frukt) lunch, mellanmål och sen middag.



men dock inte i stora mängder :P



2009-10-15 @ 11:09:04
Postat av: Amanda

Jag äter alltid regelbundet på vardagar (helger är en annan femma), och då blir det ofta 2 lagade mål mat om dagen, varav ett i skolan (och då blir det ibland knäckebröd eller sallad).

2009-10-15 @ 20:24:36
URL: http://medelrutanvingar.blogg.se/
Postat av: Janet

haha Ja det var rörigt! :P Skojja!



Ville bara ge dig en liten "Award!" samtidigt, för att jag faktiskt tycker du är värd den och för att jag alltid får le när jag läser din blogg. :) En utmaning finns, men strunt i den om du inte känner för det (jag är emot tvång som skapar kedjemail mot ens vilja). :D

2009-10-15 @ 20:35:04
URL: http://njett.blogspot.com
Postat av: Elise

hihi knäckebröd med grillkrydda!! det var det du som lärde mig :P

2009-10-29 @ 22:17:42
URL: http://aheartbeataway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0