Svinis igen.

Vad jag kan läsa mig till på seriösa sidor så är det inte farligare med den nya influensan än den vanliga. Skillnaden är att detta är en pandemi, något som finns över i stort sett hela världen och är mycket smittsam, inte att den är värre på nåt sätt. Fler kommer dö av den enkla anledningen att fler blir smittade. Det är inte så att jag har större risk att dö eller bli mer sjuk av denna än av en vanlig influensa.

Jag säger inte att det jag skriver stämmer, jag kan inte veta allt.
Men jag har pratat med vårdcentralen och tittat på pålitliga sidor och detta är vad jag tror.

Tro vad ni vill så tror jag vad jag vill. Men kom inte och säg att jag är feg som inte vill ta vaccinet, för det handlar inte om det. Jag tar inte vaccin av den vanliga influensan om jag inte ska göra något speciellt, resa eller så. Därför ser jag heller ingen anledning till att ta detta vaccinet.


http://www.skane.se/templates/HealthCareInfoArticle.aspx?id=264702&catid=37994

Kommentarer
Postat av: Miss Dramaqueen

Känner exakt samma, och jag tycker man är modig som vågar välja att inte ta det, folk blir ju så upprörda av det..

2009-11-10 @ 19:24:29
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Anna

Men det handlar också om din skyldighet som medborgare att inte sprida smittan vidare. Och tänk på dem som inte kan ta vaccinet ex små barn. De är inte lika starka som du. De klarar kanske inte denna influensa. Om du får sjukdomen lär du smitta andra. Vaccinet hjälper att stoppa spridningen. Det är därför du ska ta det. För att inte smitta de som är svaga. Antagligen kommer du att klara dig lindrigt undan... men de andra då? Och Miss Dramaqueen... man är inte modig om man inte tar det. Det handlar inte om mod. Jag förstår inte hur man kan vara rädd för det som ska hjälpa dig istället för att vara rädd för själva sjukdomen....

2009-11-10 @ 21:48:23
Postat av: Magda

Alla bör göra det som känns rätt för sig själv!! Right?! Det kommer alltid att diskuteras för och nackdelar med olika saker, så ser verkligheten ut, likaså detta förbannade dilemma om man ska ta det vaccinet eller inte. Gör det som känns rätt Frida!

Kram på dig

2009-11-10 @ 22:21:46
URL: http://evamagdalenaerlandsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0