<3

Efter noga övervägande har jag kommit fram till att jag ska ta det som inte får nämnas vid namn.
Känns bäst så. Det enda jag blivit klok på är att de flesta säger att bieffekterna på dsifnvn (det som inte får nämnas vid namn) inte kommer vara lika illa som de man kan få av själva sjukdomen.

Blir såhär dels för att jag jobbar på förskola och har tråkiga luftrör som bråkar med mig men också för att jag inte vill bidra till spridning. Håll nu tummarna för att jag hinner bli frisk och få sprutan innan jag smittas av det nya.

Men- jag tror fortfarande det är överdrivet av media. Både sjukdomen och sprutan. Och jag tycker alla ska få ha en egen åsikt kring vad de vill göra med sin egen kropp.

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilken oro du har Frida! Bombar hela din blogg med det nya heta ämnet svininfluensa! :)

Men jag har liknande tankar faktiskt. Om jag omgetts av barn, sjuka eller andra riskgrupper skulle jag förmodligen ta sprutan, men eftersom jag inte gör det och istället har folk omkring mig som tagit sprutan så behöver varken jag eller dem oroa sig ju. :)

Har hela tiden i bakhuvudet att det kan gå som i "I am legend"... för vem vet... som du själv skrev.. NU är det kanske okej men om några år?! :)

2009-11-11 @ 08:19:00
URL: http://njett.blogspot.com
Postat av: Anna

Håller med dig om att media blåser upp det! Men de tjänar sitt leverbröd på det! Jag tycker att du har gjort rätt val! :)

2009-11-11 @ 09:19:47
Postat av: Malin

Tack frida.. :)



Hoppas du mår bra efter sprutan!

2009-11-11 @ 18:46:49
URL: http://malinanderssons.blogg.se/
Postat av: ika

voldemort?

2009-11-12 @ 16:47:02
Postat av: Frida

Ja, att nämna svninfluensavccinet var ju som att gå på hogwarts och nämna voldemort. synd att ingen varnade mig. :( Hahahah

2009-11-12 @ 20:26:59
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Frida

vafan, jag försöke ta bort i och a men det gick inte, det blev bara tjockmarkerat. :S hahaha

2009-11-12 @ 22:23:06
URL: http://jewell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0