Facebook och förskolan

Har en fundering...
Jag som jobbar på förskola, när barnens föräldrar addar en på facebook, vad gör man?
Raderar ALLA festbilder, alla pinsamma, roliga bilder som man har inne, eller vad?
De KAN ju tro att man är alldeles stupfull och omogen, även om det inte alls är som det ser ut på bilden...

Tänkte på det nu när en arbetskamrat kommenterade en sån där omogen bild där jag håller på (under) min väns bröst för det är ju så kul.(???)
Kanske såna man borde radera? Eller bara neka förfrågan av arbetskamrater och mammorna till barnen...
Hm.

Inte för att mitt privatliv har med jobbet att göra, men ändå, det är ju pinsamt. Jag tänker inte på hur mina bilder kan ses...

Vad jobbigt det blev.
Vill gömma mig en liten stund. :P

GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag hade aldrig accepterat en vänförfråga från en förälder. De vill ju lätt bara snoka. Och sånt gillas inte! ;)

2009-03-22 @ 13:07:47
URL: http://noros.blogg.se/
Postat av: Josse

du kan ju välja vad de får se. så är ni ändå vänner, men de kanske inte får lov att se dina foton eller din vägg eller vad som nu är hemligt. bara en tanke! men vad konstigt att de letat efter dig på facebook...creepy! puuuuuuuuuuuuuuuuusssssss

2009-03-23 @ 03:30:33
Postat av: Frida

nä, hon är vän med michelle som jag också är vän med.. så hon såg mig väl där. :P

hur ska man nu göra för att dfe inte ska se foton? :/

2009-03-23 @ 09:26:19
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Josse

emm....minns inte på rak arm hur det är men typ inställningar och privata inställningar...nåt sånt :)

2009-03-25 @ 10:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0