Utkast: Vaknar med ...

Vaknar med huvudvärk.
Går upp efter en halvtimme och ska fixa frukost.
Tar ut ramlösan ur kylen och tappar den ner på glasskivan så att den går sönder.

La la la lalala life is wooonderful...



Det tänkte jag skriva imorse men det blev inte publicerat.

Dagen har fortsatt i samma stil.
Lägenheten ser övermöblerad och stökig ut. Mer än innan.
Vi måste alltså fixa till det igen, kanske tillbaka till samma tråkiga möblering som innan.. Suck.
Det är väl sådant man får ta när man bor i en etta.
Jag tycker det är mysigt, men ser stökigt ut. Sängdelen är mysig, men det ser mer ut som ett rum än en lägenhet, om ni förstår hur jag menar... Men det är ju bara ett rum, vem försöker jag lura?

Jag äter som ett djur och vikten är inte på väg ner. Gör mig äcklad och deppig.
"Tur att hon är söt iallafall." Nå, det hjälper snart inte längre eftersom man inte ser mitt ansikte av alla fettvalkar.

Humöret är på topp.
Jag har dessutom suttit med en uppgift under hela dagen.
SUCK.

Ska man gå och spy, springa minst en mil och sedan göra resten av uppgifterna idag?
Yeeaaaaaa- no.
Kanske uppgifterna dock.

Puss och kram från en otroligt glad och positiv Frida.

Kommentarer
Postat av: Elise

Låter som en dålig dag. Mitt tips är att lägg dig och sov då blir det morgon fortare och du får en helt ny, bra dag =)

Kram!

2009-06-17 @ 21:50:51
URL: http://aheartbeataway.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns ett samtal bort så du vet!

2009-06-17 @ 22:17:41
Postat av: Elise

Det är svåra grejer det där, motivationen måste vara där annars skiter det sig direkt.

Kom ihåg att du alltid har en stående inbjudan till mitt pass, så ska jag göra mitt bästa för att hjälpa dig plocka fram den =)

2009-06-17 @ 22:21:10
URL: http://aheartbeataway.blogg.se/
Postat av: Lisa

Igår var jag sund hela dagen... sen åt jag en mcflurry marängsviss till kvällsmat. Och ett wienerbröd till efterrätt. Och sen en påse chips med dippa. Så jag förstår dig... jag vågar inte ens väga mig längre. Eller testa mina favoritkjolar. Dessutom är jag hugrig nu. :( Haha, vi är katastrof! Puss

2009-06-18 @ 09:58:07
Postat av: Malin



Precis så där kan jag också känna mig ibland.



2009-06-18 @ 10:18:19
URL: http://hellmom.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: nja, i brist på annat så... =) Det är ju så förbannat dyrt att gå till tandläkaren bara.

2009-06-18 @ 10:54:36
URL: http://hellmom.blogg.se/
Postat av: Nexa

Hejsan!

Såg att du skrivit hos Egoina att man kan få högerklicksskydd på sin sida. Helt rätt, det kan man. Men man kan också kringgå det på flera olika sätt. Att trycka på print screen och klistra in bilden som visar hela skärmen är ett sätt, att stänga av jawascript-funktioner i webbläsarens inställningar är ett annat, och det finns flera. Jag vet, för jag har jobbat med att göra design för nätet (digitala scrapbookingkit) ett par år, och man lärde sig snabbt att de som inte ville köpa kit de kopierade saker ändå. Trots högerklicksskydd. Man fick helt enkelt göra "röriga" previewbilder där inget syntes i sin helhet för att få bort de som inte ville betala, för vem vill ha halva rosetter eller halva bakgrundspapper t ex?

Det Egoina och man själv kan göra är att lägga in en vattenstämpel på varje foto i ett bildprogram, med Copyright: Egoinas.se eller liknande. För texter kan hon sätta ut Copyright:Egoinas.se-all kopiering polisanmäls eller liknande för att avskräcka, upptäcker hon sen något som stulits så vet man ju följderna. Polisens uttalande att man får acceptera sånt är direkt felaktigt, på facebook får man acceptera sånt JA, för där finns ett avtal som man godkänner innan man blir medlem, och det innefattar att facebook äger rättigheter att använda alla dina uppladdade bilder o texter som de önskar, men ingen annan stans är det så.

Så jag hoppas, som så många andra, att det ordnar sig för Egoina. Jag kände bara att jag ville berätta för dig att det där med högerklicksskydd (som är ett javascript som man klistrar in i stilmallen) inte är så värst effektivt. Vill man se källkoden (och koda identiskt som någon annan t ex) så kan man tryucka på webbläsarens visa->visa källkod, så kringgår man också javascriptet och får se allt man hindrats att se av ett högerklick. Värdelöst skydd alltså. Hoppas det kommer något bättre snart!

/Nexa

2009-06-18 @ 11:20:28
URL: http://nexas.blogg.se/
Postat av: Fannie

Oh, en sån där toppendag.. don't you just love it :/

2009-06-18 @ 12:42:05
URL: http://fanniesegrar.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag som skrev kommentar nr 2... mitt namn försvann? höhö

2009-06-18 @ 14:19:51
URL: http://www.basic.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0