hon har inte alla hönsen i ladan

Jag är en liten språkpolis ibland.
Är jag osäker på ett ord kollar jag alltid upp det.
Förutom när jag har lärt mig fel sen barnsben,
typ som att låtsas stavas med t och inte d.
Men skitsamma.

Det jag tänkte komma till var att, jag blir så irriterad när man använder ordspåk, ord
och uttryck på fel sätt, i helt fel meningar.
Det är lite störigt.

Rätta mig gärna om jag stavar fel eller använder ordspråk och uttryck fel...
Ni behöver inte rätta meningsuppbyggnad dock, för i bloggen får man skriva som man pratar.
Eller som man tänker...

(Det är kul att använda ordspråk fel med flit.
Typ som jag säger om Anna - "Hon har inte alla chips i chipspåsen."
Det är inte jag som kommit på den dock.. Men det kunde ha varit jag!)


Nu börjar det bli ett sånt "klockanärsnarthalvtvå"-flummigt inlägg.
Bäst att avsluta.


GOD NATT!



Ps. Andy gnisslade tänder precis. Något av det västa jag vet.. Uuuhhh, det är så obehagligt!! Finns en unge på förskolan som alltid gör det, jag sticker när han kommer fram till mig. Om han gnisslar alltså. När han inte gnisslar är han världens gulligaste. Vet inte alls vad det hade med saken att göra.
God natt igen!

Kommentarer
Postat av: Josse

Jo, men visst ar det irriterande? Det kanns som om ingen i Sverige kan svenska langre. Jag forstar inte hur det kommer sig. Puss!

2009-06-29 @ 04:10:34
Postat av: Lisa

Du använder för många kommatecken, och på fel ställen! (Jag vet att det kanske, kanske räknas som meningsuppbyggnad... men det stör faktiskt! Det är ibland svårt att läsa dina meningar.) Sorry. :P

2009-06-29 @ 07:40:57
Postat av: Frida

Lisa, det räknas absolut som meningsuppbyggnad och det var precis det jag menade med att man skriver som man pratar. ;)

2009-06-29 @ 09:58:36
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken mysig blogg du har, ska vi följa varandra via bloglovin?

2009-06-29 @ 10:25:43
URL: http://floosan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0