Så slutar alla historier.

Hej hej hallå!

Idag har jag pluggat, och sedan varit med Rebecca hela dagen. Först på stranden, sen gick vi hem och gjorde tacos, och sedan hyrde vi Into the wild, och Anna kom också hit då.
Haft en mycket mysig och trevlig dag med mina kära vänner. :)

Into the wild var inte den bästa filmen jag sett. Filmen var bra fram tills de sista 10 minuterna då man bara väntade på att något hemskt skulle hända. Vilket det såklart gjorde. Varför ska alla dramafilmer alltid sluta så sorgligt? Man släpper inte filmen, men jag kommer inte tänka på den som en bra film, utan bara sorlig! Det vill man väl inte?
Okej, de kunde inte göra något annat slut eftersom den var sann, eller baserad på en sann historia kanske. Men ändå..
Precis som An american crime (som är den värsta filmen jag sett någonsin!), man trodde iallafall att den skulle sluta lite bra. Men nej, hemskt. Riktigt hemskt.

Tacka vet jag romatiska komedier, som får en att må bra!
Eller skräckfilmer, där man mår dåligt rakt igenom. :D

Hade jag fått välja en genre för mitt lov hade det dock inte varit skräck. Det hade lätt varit en romantisk komedi jag velat ha. Någon som vill ha en annan genre?
Ja - nu kom jag på en. Min mamma. Hon hade nog valt äventyrsfilm...

Jag vill faktiskt inte bara ha romantik och komedi i mitt liv, jag vill ha lite äventyr jag med. Och lite thriller, lite spännande måste livet vara. Drama- som i lite bråk måste jag ha också. För det känns så bra att försonas sedan... Men skräck- det kan jag gärna vara utan!

Lite trött, Frida?
Jepp. God natt!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Action, lätt!

2009-08-07 @ 08:31:45
Postat av: Anonym

Into the Wild är en film precis i min smak! Snacka om uteliv- som jag gillar, kanske inte riktigt så ensamt, dock. Kanske är jag klokare än huvudpersonen, hade aldrig vågat äta växter på vinst och förlust, skulle hellre tagit kål på björnen och ätit honom:)). Mamsegullet

2009-08-10 @ 14:42:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0