Pinsamt.

Måste bara dela med mig av en sak. Kanske skrev om det när det hände, men det tror jag inte för jag skämdes så mycket.

Vid jul är det inte så mycket att göra på förskolan, därför vill inte de som jobbar på förskolan att deras barn skall behöva vara på sin egen förskola, då där är typ 3 andra barn, kanske inte alls i samma ålder som ens eget barn.

En på min förskola hade tagit med sig sin femåriga son, som var hur gullig som helst. Vi gjorde ett pappersflygplan, något man inte gör på förskolor, för det slutar alltid med att någon skadas. Jag tänkte att det var lugnt eftersom det knappt var några barn på förskolan.
 Vi stod  och kastade till varandra ett tag, till smidiga Frida gör en träff RAKT i ögat på ungen. Ja, så kan det gå när man inte följer sina egna regler.
Fy, vad jag skämdes... Och han fick ont och gick till sin mamma, som inte fattade riktigt vad som hänt. Hon började skämta; "Naaw, gör det ooont lilla gubben..?" Hon trodde han hade fått kudden i ögat. Inte spetsen på pappersplanet.
När hon fick reda på det fick hon också lite dåligt samvete, haha.
Tabbe 1 och tabbe 2.

Usch ja. Aldrig mer pappersplan...

Kommentarer
Postat av: Freddie

haha.. fått skor om bakFOTEN...



humor på hög nivå..:)

2009-08-07 @ 11:38:16
URL: http://freddiehigh.blogg.se/
Postat av: Gun

Du är inte ensam. Jag körde på ett barn med en städvagn på mitt jobb. Han hoppade fram precis där jag gick och gjorde illa sig och grät högt en evighet. Jag fick trösta och fjäska som en galning för att återvinna förtroendet. Och jag skämdes förstås.

2009-08-07 @ 13:00:11
Postat av: sandra

sv: mm:) det låter jätte gott med tacos!;D gillar också det!

2009-08-07 @ 15:28:01
URL: http://sbal.blogg.se/
Postat av: Frida

Gun: Ja, visst är det hemskt? Man får ju sååå dåligt samvete!

2009-08-07 @ 16:00:40
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

HAHAHA! Det är väl typiskt!! Jag var barnvakt en gång... De tar för lång tid, men vi trodde ungen hade fått hjärnskakning, men som tur var.. ;D

2009-08-07 @ 17:16:27
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0