King kong är iallafall svart som natten.

Jag: -Pappa, det finns en skådespelare som ser ut som du, förutom att han är svart.

Lisa: - Jaha, han..  King Kong.



Ps. jag har alltid så svårt att välja ord när jag ska förklara någon mörkhyad/svart/neger. Jag menar inget illa när jag kallar någon neger, men på senare dar (typ när jag var 12..) har jag fått lära mig att det är fel att säga det. Alltså känns det mycket dumt att använda det ordet. Säger jag mörkhyad får jag själv bilden i huvudet av en mulatt, och det är inte det jag menar. Hade jag menat mulatt hade jag ju sagt det, inte svårare än så. Om jag ska förklara en som har en mörkbrun nyans på huden vad säger jag då. Svart? Neger? Eller blir det helt enkelt mörkhyad jag får köra på?  ... Förslag uppskattas. För det blir ett problem och det blir bara värre när man ska förklara sig så att man inte låter rasistisk.

MÖRK! Det är nog det jag kallar folk som är.. mörka.

Eller så kan jag göra som en vän gjorde, kallade en mörkhyad man för "negress" för att det lät bättre än neger. Haha.

Ps. Om någon vill beskriva mig genom min hudfärg får ni säga vit, blek, vaniljfärgad, sandfärgad, grisskär.. Ja, det ni tycker passar. På sommaren passar det nog med sirapsfärgad. (Mörk sirap om vi skall vara petiga.)


Kommentarer
Postat av: Miss Dramaqueen

Hmm, det är en svår fråga..men det gäller att vara övertydlig eftersom det förekommer så mycket rasism och diskriminering inom området!

2009-08-17 @ 16:52:25
URL: http://itisart.blogg.se/lisa
Postat av: Anonym

Läderansikte?

2009-08-18 @ 11:40:44
Postat av: Frida

hm, nej. inte läderansikte.

2009-08-19 @ 11:21:39
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: berit

jag hade kunnat disskutera detta med dig i evigheter frida :p,

men. Det som skrivs på hemsidan är det "milda" de har att förmedla omvärlden, dvs sverige. Dom tar ju självklart inte upp de punkte där de nämner att utlänningar är svin som ska ut ur landet, utan dom bara säger det bästa de har, som dom vet kan locka svenska folket.

Jag anser inte att det är rätt att dra en mur mellan religoner, dvs svenskar och icke svenskar, för vi bor ändå i ett land där folk ska kunna kommunicera med varandra utan att bli "utskrattad" som utlänning.

Alla är vi människor därför tycker jag att det är fel av Sverigedemokraterna att kategorisera folket i olika "lag" vilka som har rätt och stanna och vilka som inte har det, för där finns inga rätt eller fel.



Jag vill inte ha någon jävla hitler som styr över sverige,

men jag blir rädd för att sverige är kapabla att få tillbaka det som skedde för nästan hundra år sen, dvs förintelsen.

2009-08-19 @ 23:13:13
URL: http://beriits.blogg.se/
Postat av: Josse

alla svarta jag känner vill bli kallade för svart. att säga neger är väldigt rasisktiskt enligt dem, men det finns säkert folk som är av en annan åsikt.



puusssssss

2009-08-21 @ 11:40:01
Postat av: Eddie

Haha! Börjar tänka på filmen som jag såg igår när jag såg "King Kong." Såg Malibu's Most Wanted. Då hette ena killen "White Kong." Haha :D

2009-08-21 @ 12:08:09
URL: http://mreddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0