Morgonfundering

Jag har, precis som alla andra, drömmar om min framtid, och en klar bild på hur min framtid ska se ut.

Innan jag gifter mig och skaffar barn ska jag;

-Au-pairat ett år, helst i USA
-Rest i 2-3 månder, helst i Thailandsområdet
-Utbildat mig (lite mer än till barnskötare..)
- Ha bott själv

Jag vill inte vara au-pair när jag har pojkvän. Nej.
Resa i 2-3 månader kan jag absolut göra när jag har pojkvän.
Utbilda mig kan jag göra när jag har pojkvän.
Bo själv kan jag inte direkt göra när jag redan bor med min pojkvän.

Vad gör jag?
Dumpar killen och sticker till USA ett år, bor själv ett tag när jag kommer hem? No?
Dumpar USA? NOOO.

Om man inte vill göra slut, bör man göra det ändå, även om man älskar sin pojkvän?
Hm.

Vad mycket frågor det blev nu på morgonkvisten!

Ps. Även om ni skriver DUMPA honom, gör jag inte det. Även om ni skriver,  skit i USA, gör jag inte det. Ville bara skriva av mig och kanske få höra lite åsikter. :P

Kommentarer
Postat av: Anna

Långdistansförhållande?

2009-04-29 @ 10:53:41
Postat av: emma

jag luktade varken på kängurupungen eller fisken, så vet faktiskt inte svaret på det (: hmm det är svårt det där. kan du inte packa ner pojkvännen i en väska och öppna den ibland när du saknar honom i USA?

2009-04-29 @ 12:01:48
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Frida

Anna; Långdistans till USA i ett år är inte ett alternativ.

2009-04-29 @ 14:33:41
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Anna

Men du vill inte göra slut men du vill till USA... antingen tar du med honom eller så får ni försöka få det att funka :P finns dessvärre inte så många val. Sorry :/

2009-04-29 @ 14:36:39
Postat av: Söderlund





- The sex side of life!

Jag skulle härmed vilja välkomna dig till en av de

störst satsande sexportalerna just nu. Man skulle

kunna kalla det hela för en blogg där du kan finna

mina egna och läsarnas tankar, åsikter och även

erfarenheter om sex och allt vad det innebär.



Ni tjejer som besöker bloggen kommer även att

få lära er en del om hur killar egentligen tänker

runtom sex och som sagt - vad allt det innebär.



Det senaste som ni kan finna i bloggen är om

den brutalt stora blåsning som jag åkte på

i går kväll. Min vän Daniel drev med mig till

fullo och generös som jag är så bjuder jag

på det i bloggen. Det får ni inte missa!





Tillsist så vill jag ge dig ett stort tack för att du

ger chansen en chans. Ska inte göra dig besviken!



Mvh

Söderlund - The sex side of life.

2009-04-29 @ 14:44:16
URL: http://robinsoderlund.se
Postat av: Frida

Man kan göra slut och hoppas på det bästa när jag kommer hem!.. jag får fundera o fundera. nån gång väljer jag väl. :P

2009-04-29 @ 14:54:56
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Det löser sig.. Att göra val är en del av livet. Dumt att ångra valen man gjorde efteråt för de formade en till den man är. Följ hjärtat och kanske finns det lösningar så att man får ALLT (nää, det gör det inte) :D

2009-04-29 @ 15:05:30
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

He he, samtidigt som du var inne på min blogg och lämnade kommentar, var jag inne på din..

2009-04-29 @ 15:07:21
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Gun

Du kan ju börja med utbildning och Thailand och se hur det känns när det är klart. Låt tiden gå lite utan att grubbla för mycket under tiden.

Om det fortfarande håller med din pojkvän så kanske du har omvärderat dina mål när tiden har gått. Eller så känns det ok att åka ändå.

Om förhållandet inte håller så kan du ju resa iväg.

Bo själv kan man ju göra även om man har ett förhållande. Om man tycker att det är viktigt.

Det är bra med drömmar och mål men man måste också kunna omvärdera dom och kompromissa ibland. Se det inte som ett misslyckande utan som utveckling.

2009-04-29 @ 15:30:58
Postat av: Frida

Gun; Ja, jag har funderat på det. Jag utbildar ju mig just nu faktiskt. Dock "bara" till barnskötare, tills jag kommer på vad jag vill plugga vidare till efter det.. Så jag kanske ska jobba och spara pengar och åka till thailand nästa sommar/höst.

(2010).



Bo själv känns som en viktig del för mig, men det blir så tokigt eftersom min pojkvän och jag alltid har umgåtts så fort vi fått chansen. När jag då skaffade lägenhet bodde han hos mig sen första dagen, eftersom vi hade chans att träffas så mycket! Nu vill jag inte be honom att flytta bara för att jag vill bo själv. Det känns som ett steg i fel riktning...



Gillar dina kommentarer Gun. :)

Nu slog jag rekord; längsta kommentaren i min blogg. och det är av mig själv. lite tokigt. höhö.

2009-04-29 @ 15:42:23
URL: http://jewell.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag var singel när jag var au pair o reste det VAR LIVET, bästa tiden liksom. Sen kan allvaret börja...

2009-04-29 @ 17:24:04
URL: http://icelinda.blogg.se/
Postat av: Elise

Du lurar med honom såklart ;) Annars har han säkert inget emot att ta en resa till USA och hälsa på dig medan du är borta! Det löser sig, det kommer =)

2009-04-29 @ 20:20:21
URL: http://spin-to-win.blogspot.com
Postat av: Josse

det löser sig säkert tills dess. ni kanske har gjort slut av en annan anledning tills dess det kan ju vara evigheter iväg eller så blir det aldrig av eller eller eller..oroa dig inte i alla fall :)

2009-05-01 @ 00:30:49
Postat av: Miss Dramaqueen

Börja med utbildningen. Perfekt när du bor med pojkvännen så kan du satsa stenhårt på det, medan han fixar hushållningen!=)

2009-05-05 @ 21:14:19
URL: http://itisart.blogg.se/lisa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0