MAHHH!!!!!!!!

Antligen är min läkare JÄVLIGT klantig och har skrivit fel recept igen (dock inte fel penicillinet, utan nått annat), eller så är tanten på apoteket lika dum som hon verkade vara!!
Jag kan inte ens öppna påsen och se om det är rätt sak hon lägger i så jag får väl helt enkelt lita på henne..... Men nä, hon ger mig FEL SAK!? Finns det en sak att röra ut i vatten och samma sak att strö ovanpå mat så FRÅGAR man väl iallafall vilket av det jag vill ha?! Hur ska jag kunna veta att det finns två saker??!? AAAAAAAAAAAHHHHH nån har klantat sig iallafall, och det gör mig jävligt irriterad.
 Dessutom försökte hon sälja 60 penicillintabletter istället för 50, för att dom inte hade ett paket hemma med 50 tabletter. UTAN ATT SÄGA TILL!? Då får hon ju fråga om jag vill vänta på att dom ska beställa hem det eller om jag vill betala 100 kronor mer och få dom nu???
Är bara så irriterad, jag hade klarat det bättre, och dom har säkert gått en låååång utbildning för att stå där och göra fel.
Och läkaren har gått en låång utbildning för att gissa, utan att ta prover... nä inte första, inte andra, utan TREDJE gången jag är där, DÅ kan han ta prover. Vad fan är problemet?!
Är som sagt väldigt irriterad, kan dom inte bara anstränga sig lite så att det blir rätt?

Kommentarer
Postat av: Elise

Sjukvården är kass.... Det blir fel, det är oengagerat och bemötandet är ungefär som "aja så sjuk är du inte. ät lite alvedon." mah. Kan kommunen inte höja deras löner och sätta en fruktkorg i fikarummet så de blir lite glada?! Blir mer och mer säker på att jag INTE vill jobba inom det området. Way to go med min utbildning liksom...

2008-11-08 @ 12:58:49
URL: http://elisesblogg.blogspot.com
Postat av: Josse

wow. grattis till lgh. jag som trodde det var svårt att få lgh i malmö. vad kul för dig!!

2008-11-09 @ 03:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0