panik

Så känns det. Jävla pollen! Ögonen rinner och kliar, näsan är täppt och kliar. Munnen är iallafall lugn idag. Hoppas jag inte råkar få i mig något idag som jag är allergisk mot nu på sommaren. Det är så jobbigt när det sätter sig i munnen!
Hostan blir ju inte bättre av allergin heller. Och min kortisonspruta får jag inte ta förrän jag är bra, och jag kan brukar gå med rejäl hosta i minst fyra veckor efter en förkylning eftersom mina luftrör är så trånga. Det är verkligen inte alls kul!
Klagklagklag.

(Haha, skitful bild men den är rätt ball. Jag och Ika satt och gjorde fula miner i kameran och rätt vad det är sitter båda och tittar exakt likadant med ögona. Och ingen av oss hade gjort minen innan.)

Igår körde jag och hämtade Ikis, sen stack vi till Willys och handlade gott naturgodis och dipp och gurka och morötter och.. choklad! :p och cola. De va gaaatt. Fast vi blev jäkligt mätta, eftersom vi åt pizza först... Mmm, jag borde verkligen gå ut och gå idag. 


(Lauren, Ika och Hanna)
Jag har en jobbig grej för mig... Så fort jag ser en polis känner jag mig skyldig. Som när jag jobbade på Way out west och satt och sålde baguetter.. Det var rätt lugnt så jag kunde prata med Andy. Då kommer det två poliser och jag blir helt uppstressad och säger att jag måste lägga på eftersom jag jobbar och polisen kommer. :/
Igår när jag körde hoppade hjärtat till rejält, en polisbil stod parkerad intill vägkanten precis när jag svängde av från motorvägen. Jag blev heldarrig och lugnade mig inte förrän jag parkerade hos Ika. Jag är nog lite småkonstig!

 
Vi såg faktiskt inte Eurovision song contest igår... Satte på först när mamman min kom in och sa vem som skulle säga Sveriges röster.. Vet inte vad man ska säga om Björns insats igår... HAHA. Jag tyckte ju det var kul eftersom jag har sann Sverigehumor. :P Men jag tror ingen av dom andra länderna tyckte det var skoj. Dom tyckte nog mest han var ett fånigt freak. Men jag och alla Sveriges fjortisar, och min mamma tyckte iallafall det var kul!
Han ska vara med i parlamentet ikväll, äntligen! Hörde att han bröt armen sist han var med, undrar om det stämmer?




Idag ska jag inte göra så mycket, kan knappt andas (haha) och är trött som fan och ögona klibbar och kliar och rinner. Lär inte bli bättre av att jag går ut. Hm!

Nu har Andys baskerprov börjat. MAAH! Han ringde mig kvart över sju imorse och lät rätt nervös! Baskerprov på K3 innebär att gå 10 mil med packning på 45 kg (tror jag det är!)... De gör nog lite skjutövningar och gräver värn och sådant trevligt, och det hela slutar med en härlig hinderbana på 2 km, med full packning. Efter att de har gått sina 10 mil... De ska bland annat dra sig över Vättern på ett rep. Med packning. Det är så SJUKT! 
 Det gör inte saken bättre att jägarmarschen är ännu värre.
De har fått veta att det är 15 mil. Med sin egen packning, olika mycket beroende på vilken utbildning de får. Andy ska ha ca 80 kg.
Nä, nu längtar jag till imorgon när jag får reda på om han TROR han har klarat det eller inte. De får ju inte reda på det direkt när dom kommer i "mål" längre utan de ska psykas lite mer och får reda på det en dag senare...
"Fältmössa av, basker på!" - jag längtar till 6 juni! (Då får jag se allt han pratar om med egna ögon.)

Mot sängen och boken.
 
Hajdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0