Sveriges reservhuvudstad

Helgen började med att jag var ledig i torsdag. Jag körde och köpte skumpa till mor min, som fyllde 55 6/6..
(Var stressad och glömde därför att stänga av bilen och den gick inte att låsa, jag trodde jag inbillade mig. vilka nymodigheter med en nyckel som man inte ens behöver sticka in i bilen, utan bara ha i fickan. det var bättre förr!)
Iallafall. Sen hämtade jag Arne som Lisa passade torsdag-fredag.

Vi tog tåget 13.14 och var framme 18.10. 
(Fick precis reda på att det låg 70 kg dynamit på centralstationen i torsdags. Kl 13.25 tog polisen det. Om det sprängts hade det varit byebye Malmö Centralstation inklusive Frida... )

Måste säga, Karlsborg är riktigt, riktigt fint!
Var lite avundsjuk på Andy som skulle dit igen, haha.

Vi gick till pizzerian San Remo i Karlsborg, Andy tog en K3 och jag tog en capricciosa med färsk tomat på, goooott. Det var dock inte den lilla pizzan man fick....
Sen gick vi till vandrarhemmet som låg precis intill fästningen och lämnade av tanterna, våra mammor.
Andy visade mig var dom brukar ha olika övningar, och vi gick deras 5 kilometersrunda, nästan hela....det var sååå mysigt!

Underbart...<3

Gillar Andys grabbatag ;)



Går inte alltid jättebra med självutlösare.... :P



Fin älskling.... :)

Sen gick vi tillbaka, och att gå från Andy där var skitjobbigt, jobbigt att han sov så nära men ändå inte med mig. Sov inte så länge och inte så gott...
Jag och mamma tog oss ett morgondopp 06.30 på fredagsmorginen, nice! Hela dagen var mysig, Andy hade ingen uppgift så han kunde umgås med oss hela tiden.. :) Vi åt på en fin restaurang, med underbar lax. Dock bara jag som var nöjd med maten typ. Vi var något stressade dock eftersom Andy hade en uppställning som väntade. Vad söt han var när han marschade och stod i givakt! Haha. Speciellt när han kom fel i marschen och fick hoppa hopplasteg.



Jag fick testa deras utegym...  



Gick inte vidare bra. 



  



Andy var duktig!



Det var roligt att träffa alla i hans rum, provligga i hans säng, se hans skåp, se var han stod och pratade hela tiden i början av lumpen, se "hans" stol, se hans duschrum, hans toalett, hans befäl.... Ja, allt!
Hans rumskamrater verkar trevliga, iallafall någerlunda. Lite skumma dock.
Dissade Blondinbella. HAHA. Stackare.
"Hon borde bli staffkn*llad!"
Varför vet jag inte, det förstod jag inte riktigt. Tror det var för att hon kallade sig själv för en tia!

Vi stack från Karlsborg vid sju och var hemma elva... något trötta! Och jag var stört allergisk. Bahhhh.

Igår var vi på stranden och sen stack vi till Niklas och grillade godis (sockerbitar, skumbananer, marshmellows m.m.), med Maja, Jossan, Stek, Eric och jag och Andy. Sen såg vi Jurassic Park.
Idag var jag och Andy på stranden, jag badade i kanske en kvart... Riktigt härligt...
Sen såg vi lite av The lost world, men vi somnade....
Nu har Andy åkt tillbaka igen och vi ses inte förrän nästa torsdag, den 18e. TRÅKIGT! :(
Ska fördriva tiden på jobb och strand och en student...
 Vad ska man ha på sig? Iiih.
Aja.... Senare problem....
Ska ju förresten på fest på lördag och hitta på nått skoj på fredag, mys på Lilla torg eller något annat trevligt! :)
Imorgon blir det jobb 6-9.30 och sen strand, och Mobilia för inköp av studentpresent!
Hajdååå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0